רמיסת השבת: כ"ק האדמו"ר מויזניץ' נפגש עם כ"ק האדמו"ר מגור

ישראל בן צבי No Comments on רמיסת השבת: כ"ק האדמו"ר מויזניץ' נפגש עם כ"ק האדמו"ר מגור

רמיסת קדושת השבת לא עוברת בשתיקה: היום נפגשו שני האדמורי"ם כדי לדון על חילולי השבת ההמוניים שהתקיימו בעיר הקודש | הדיון: האם להחריף את המאבק לאור חוק הגיוס שעומד בפתח | כ"ק האדמו"ר מויזניץ': לצערנו אם היינו מאוחדים היינו יכולים לפעול יותר

צילום: יעקב כהן
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ הגיע בצהרים (שני) למעונו של האדמו"ר מגור בירושלים, הפגישה שארכה כעשרים דקות עסקה בין היתר בחילול השבת ההמוני שהנערך בשבת האחרונה ברחבי הארץ ע"י מרוץ האופניים שהובא מחו"ל.
שני האדמו"רים דנו האם יש להחריף את המחאה בסוגיית חילול השבת כשברקע יש הצורך בהעברת חוק הגיוס, למפגש הצטרף גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שחיווה את דעתו בעניין.
יצוין כי בעיתון המודיע פורסמה השבוע מחאה רבתי על חילול השבת ואף הובאה הידיעה כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן פנה בעל פה ובכתב לכמה גורמים בכדי לנסות ולצמצם את חילול השבת במסגרת המרוץ. יצוין כי העיסוק בחילול השבת ובסוגיית הגיוס עלתה אף בפגישה שקיים אתמול (ראשון) האדמו"ר מגור עם מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הרב מרדכי שטרן.

במהלך מליאת הכנסת היום עלה יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס לדוכן הנואמים ה והביע את מחאתו החריפה על חילול השבת הנוראי שהתרחש במהלך אירועי תחרות האופניים הבינלאומית שהתקיימה בירושלים ובערים נוספות.

בנאום תקיף מחה הרב מוזס ואמר: "סיעת יהדות התורה דנה היום בפתח ישיבת הסיעה השבועית, על חילול השבת שהתרחש בשבת האחרונה בעת מירוץ האופניים. הבענו דעתנו כי זו פגיעה קשה בציבור הרחב שומרי השבת, שומרי המסורת. הרי אין מדובר בפיקוח נפש! חילול שבת כפי שהתקיים, מהווה הפרה חמורה של הסטטוס קוו שלא ניתן לעבור עליה ללא תגובה".

בשבת האחרונה התייחס האדמו"ר מויז'ניץ בטיש במהלך סעודה שלישית, התייחס האדמו"ר לחילולי השבת שהתקיימו ע"י אותו מרוץ האופניים.

בדברי התורה שנשא האדמו"ר הביע מחאה חריפה וברורה נגד חילולי השבת ההמוני שנערך בישראל במהלך השבת האחרונה ועל כך שמבזים ופוגעים בקדושת השבת בפרהסיה ומחללים אותה בריש גלי ואין פוצה פה ומצפצף.
האדמו"ר אמר עוד כי "הנציגים צריכים לעבוד יותר קשה למניעת חילולי השבת".

במהלך דבריו הביע האדמו"ר צער על כך שאין אחדות מספיקה בציבור החרדי. צריכים ללכת בכל הכוח, לא צריך לחשוש וחייבים למחות על חילולי השבת. בזמנו של סבי האדמו"ר בעל 'האמרי חיים' ואבי האדמו"ר בעל 'הישועות משה', גם היו כאלו אירועים מתוכננים של חילולי שבת אולם בסייעתא דשמיא הצליחו בסוף למנוע. אך פה למרות כל המאמצים לא הצליחו לעצור. אולי אם הייתה אחדות היו יותר מצליחים. החברי כנסת פעלו אמנם בכל כוחם, אבל חייבים לפעול יותר ולהצליח". דברי האדמו"ר.

יש לציין כי חבר הכנסת משה גפני העלה בפני ראש הממשלה נתניהו בישיבת ראשי הסיעות את מחאתו מכך שהממשלה מימנה את אירוע הספורט הגדול בשבת האחרונה, תוך חילול שבת המוני
סגן שר הבריאות ח״כ יעקב ליצמן מחה נגד חילולי השבת ואף פנה לגורמים המוסמכים בכתב ובעל פה טרם האירוע.
לדברי ליצמן מדובר בחילול שבת מיותר שיש למחות נגדו ולפעול למניעתו בעתיד.

 

 

צילום: פלאש 90



0 תגובות